new m3 pics released in europe

Tuning.Fi said:
Moottorinohjauksessa on keskitytty optimoimaan tehokkuutta ja tarkkuutta. Uusi tekniikka tarkkailee sytytyksen ajoitusta, nakutuksen riskiä ja sytytyshäiriöitä. Sytytystulppaa käytetään tässä myös anturina näiden tarkkailuun. Polttoaineen syötön ja palotapahtuman optimointiin ja sitä kautta moottorin ajettavuuteen sekä taloudellisuuteen tähtäävät myös BMW:n kaksois-VANOS-tekniikka ja sylinterikohtaiset erilliset kaasuläpät.

Kaksois-VANOS on nokka-akseleiden muuntuvaan ajoitukseen perustuva tekniikka. Sillä pidetään venttiilien ajoitus lyhyenä ja nopeana. Yhdessä kilpamoottoreissakin käytettyjen sylinterikohtaisten kaasuläppien kanssa saadaan moottori vastaamaan erittäin herkästi kaasuun jo alhaisilla kierrosnopeuksilla. Tarkka polttoaineen syöttö ja polttoprosessin ohjaus vaikuttavat myös polttoaineen kulutukseen. BMW M3:n EU-keskikulutus on 12,4 litraa sadalle kilometrille.

That's AWESOME!!!
 
Back
Top Bottom